Jumaat, 6 Mac 2009

Kisah si penjual kain.......

Malam kelmarin, aku gi la TESCO Kuala Selangor... sempena ianya baru dibukak baru kan... wink...wink..
Lalu la kat sebuah kedai ni di Bazaar Rakyat.... jual kain cantik2 bangat......... Lalu aku pun...
Aku..."Dik, berapa harga kain ni dik?". Sambil tanganku ini membelai2 kain ini...
Si penjual ni pun cakap "68 ringgit, kak.. Leh diskaun lagi...."
So, aku pun tanya... " Ni kain ape erk?" Bukannye ape, at least tau nama kain tu kan....
Dia pun jawab... "Entahlah, kak... Saya pun tak tahu.. Tapi kain ni sedap pakai, sejuk..."
Lalu aku pun berkata " Macamne jual kain ni? Kalau nama kain pun tak tahu????"
Lalu aku pun blah terus dari kedai tu.... Bengang nye pasal, dari admire kat kain tu langsung x jadi nak beli... Masa bile ntah dia pakai kain tu n bley rasa kain tu sejuk n sedap pakai....
The moral is.... kalau nak jadi penjual, nak promote barang kena le tahu serba serbi pasal barang tu... xkan nak belasah jual jerk........??????
Aksi yang pening..........

3 ulasan:

zSHuShu berkata...

penjual malaysia atau dgn erti kata lain, melayu, mmg x pandai jaga customer.

Bebe berkata...

haha,aku setuju...aku pun pernah gak kene pasal baju,walhal diorang tk pernah pakai tp ckp baju tu bagus,aku cabut je...hehe

(teringat kenangan lalu..)

MazZjeDa berkata...

shu.... btul sgt2... kekadang tu pening asyik mengekor jer...

bebe... rindu zaman belia dulu.. hik..hik...