Rabu, 4 Mac 2009

Berbekam....

Semalam ada satu group pengamal rawatan alternatif datang ke sekolah... Well... Saya sgt2 excited nak buat sumer2 treatment diorg ni, disamping dapat membantu anak2 yatim... InsyaAllah...


Mula2 tu... dia urut refleksologi kaki dulu.. masa ni la baru terasa sgt2 sakit okey... Seperti yg saya dah maklum, dia bgtau yg saraf tunjang saya ada masalah.... Well, she suggest me to do bekam.... Urghh...

Masa nak berbekam tu, tengok sorg kawan sekerja ni relax jer... mcm x sakit... Tapi bila kena sendiri baru lah tau....
First, dia baca doa dan sapukan baby oil ke seluruh belakang badan..... (pic my self are not allowed!!!) Lepas tu dia amik satu cawan, n di pam.... sehingga kulit di dalam cawan itu mengembang dan kemerahan....
Second.... Lepas tu dia cabut cawan2 itu dan kawasan tersebut ditoreh2 dengan mata pisau cukur.... Actually rasanye mcm kena gigit2.... Sakit jugakla....

Third.... Dipam lagi sehingga darah kotor itu keluar......






Lastly, cawan dicabut, lap darah... dan di pam lagi jika perlu.........



Saya kena 17 cawan bekam dibelakang badan.... Sangat2lah banyak.... dan darah2 yg keluar dari kulit badan yg dibekam itu sgtlah hitam, pekat..... dan berketul2 macam jelly..... Urgh.... byk benor penyakit nih.....



http://abumansur.blogspot.com/2007/10/berubat-dengan-berbekam.html


Lepas bekam, saya buat akupuntur plak... Tp kali ni kat perut.... supaya perjalan darah di area TUuuu lancar.... InsyaAllah......
balik rumah je lepas tu, rasa dizzy... pening lalat, macam nak pitam... but i try to reach home slowly and steady.... huh.... mungkin byk kuar darah kot....
bila cik abang balik, dengan penuh tanda tanya dia tengok bekas2 berbekam ni, dan dia sangat2 lah kesian dan simpati atas kesakitan yg saya alami... mungkin my sayang sedar, saya buat ni atas tiket USAHA untuk mendapat kan ......

Abang, honey bukan setakat berbekam, ditoreh2 dengan pisau di belakang saje honey sanggup, tapi honey sanggup buat segala2nya, demi abang.... because I really love you... babe...........


Sekarang ni dlm proses menyembuh luka2 ditoreh itu........


Perhatian buat para wanita... jika ingin berbekam pastikan mendapat keizinan daripada suami kerana anda tidak boleh bersama suami selama 3 hari selepas berbekam......










Tiada ulasan: