Rabu, 14 Oktober 2009

Apakah???

Sejak aku berjinak2 dengan FB ni, jarang sekali aku dapat meluangkan idea ke dalam blog ni... Tambah plak dengan kesuntukan masa dengan kerja2 sek yg melambak2..........
Well, aku nak kongsi satu pendapat yg aku dan suami persetujui.....
Kita ni sebagai manusia biasa, biasalah... Ingin merasai nikmatnya mencintai dan juga mencintai seseorang.... Malah sebelum kita dipertemukan dengan seseorang yg kita cintai dan yakin menjadi teman sehidup semati sebagai suami isteri pasti ade seorang atau beberapa orang yang telah kita cintai sebelum ini.... Itu adalah lumrah bagi kehidupan... dan juga fitrah bagi seorang manusia....
Macam situasi aku sendiri, sebelum aku berkahwin aku sendiri turut pernah mencintai beberapa orang sebelum ini.... Siapa mereka itu... Biarlah, pasti ade antara kalian yang tahu kan...??? Namun, dijadikan ceritanya... Adakah kita boleh berkawan baik selepas hubungan yang tidak menjadi itu...???
Bagi diri aku sendiri, tiada apa yang salahnya jika kita masih mengekalkan hubungan baik dengan ex2 kita tu... kerana tidak ade maknanya untuk kita menyimpan rasa benci seterusnya menjadi pelarian daripada ex2 kita tu... Apatah lagi, jika hubungan itu tidak menjadi di atas faktor kematangan atau pun perpisahan itu berlaku dengan cara yang baik....
Tambahan pulak, tanpa terjadinya hubungan2 ini mungkinkah kita tidak akan bertemu dengan jodoh kita sekarang...???
Apapun.... Tepuk dada tanya selera... Ini hanyalah pendapat aku semata2... Aku turut berterima kasih kepada mereka2 yang pernah menjadi sebahagian hidup aku dulu, kerana kita masih lagi berkawan baik sehingga kini.......
Dan aku bersyukur yang suami aku sendiri sangat memahami isterinya ini, bagi dirinya berkawan biarlah beribu.... berkasih biar satu.....
Dan aku tahu siapa yang ada didalam hati aku ini dan aku masih lagi sedar dimana kedudukan aku sebagai seorang isteri...... dan InsyaAllah masih lagi belum melanggar batas2 seorang isteri......

3 ulasan:

Cik CT berkata...

berat tul discussion ko ni maz..hehehe,,,sbnrnye depends pd org tu samaada nk brkwn baik lg o tak sbb kdg2 ade yg break off dgn keadaan yg sgt tragis ke huhuhu smpai tak leh nk kenang blk kn..tp yg plg ku stuju kite la kna sedar kedudukan as wife sbb sumtime tanpa kite sedari kemungkinan hubby kite mayb simpan perasaan jeles yg tramat sgt..seeloknye kite tak payah kenang2 bab2 ni..

rabiy berkata...

nice :)

Nur Mazida Mazlan berkata...

CT ~ berat ker???
Betul, cara break off pun memain kan peranan penting jugak... Maz plak x ade pengalaman break off yg tragis ni Ti, sume baik belaka... Huhu....

Ape pun, perkara ni kena bincang dgn pasangan kita dari ke hati agar tak mjadi satu isu di kemudian hari kelak....