Selasa, 17 Mac 2009

Account aku ada HANTU!!!!

Seperti tajuk title ni nak bagitau yg akaun maybank aku kena ceroboh.... So, my RM1K ++ habis dikebas manusia2 yg bijak tp x mneggunakannya dgn jalan yg betul dan diredhai Allah.........


Nak dijadikan citer, aku dapat tau duit aku ni dah x de masa nak withdraw di Ikea... konon2nya nak shopping langsung HAMPEH...

Mungkin ini sebenarnya berlaku diatas kealpaan ku jugak... Hoh... sebab selama ni aku ignore je email yg kononnya dari MAYBANk2u.... tp bila ade email bertajuk LAST WARNING... aku jadik gelabah plak sbb aku aktif guna MAYBANK2U ni.....


last2 baru aku sedar yg akaun aku kena hack, dari web yg aku bukak yg sebenarnya web KLON, okay......



buat report polis, report kat bank.... nak dijadikan kisah, ade plak history ke akaun mana yg dihantor....



entry yg tulisnye dah merapu...... sbb baru lepas exam PTK...............








esok gi holiday di bukit tinggi, padang, indonesia wif my family...................

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

erk,betul ke?alamak..aku pun ade maybnk2u jgk la...

lyana berkata...

huhu hati2 mazz..tips: selain dari link klon tu, spyware pun bleh ilangkan duit online gak.. :( benci kan org salah guna kepandaian nih..

rynn berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
rynn berkata...

ni la case yg buat aku pening tiap2 hari.. customer salahkan bank sbb tak jaga acct diorang, padahal, customer sendiri pi compromise username, password and TAC (Transaction Authorization Code) kat 3rd party (fraudster).. mmg la si pencurik bleh transfer duit korang sesuka hati..so kawan2 hati2..kalau dpt mail or sms - check dgn issuing bank dulu for confirmation ok!!

*maybank2u customer - do not login via email links!

www.maybank2u.com.my is safe to be used.. satu lagi kalau ade org (selain bank officer)cuba mintak korang nombor di depan atm card (16 digits), jgn kasik!

Tanpa Nama berkata...

isk2..selamat rm1k je dieorg kebas..kalu rm10k lg merana..lain kali hati2..

kene fikir..bank x kan hantar emel kalau ada pape..dieorg akan terus call kita..belajar dr kesilapan okeh..

Nur Mazida Mazlan berkata...

akan aku jadikan ini sebagai satu pengajaran yg sgt bernilai....

nasib baek la duit x byk, sbb aku ni pun bkknye gaji besor sgt pon.....