Selasa, 24 Januari 2012

Pasrah kah aku...??

Pasrah bukan beerti mengalah...

Aku dibesarkan dengan didikan yg tegas, maka aku punya pendirian yg tegas... Aku tidak gentar untuk menyatakan apa yg betul apa yg salah...

Namun kini, setelah lima tahun berlalu... aku terpaksa belajar dan mempelajari erti kata dan penghayatan bagi suku kata PASRAH.....

Impian aku hanya mudah.... Punya rumah yg comel tp lengkap.. Punya suami yg penyayang dan berpengertian... Punya anak2 yg comel... Jalani hidup yg sederhana namun aman bahagia......

Setiap manusia punya tanggungjawab dan peranan masing2 dalam kehidupan masing2.. Cuma kadangkala terleka.. dek kebiasaan bergantung dengan orang lain... dek terbiasa mengharapkan orang lain.... =(

Berilah aku peluang... Hidup ini pendek... Kenapa perlu menyusahkan dan perlu disusahkan..... =(

Sampai bila... Kenapa orang lain suka sangat mengambil tahu kehidupan orang lain... Kenapa kita nak fikirkan sangat hal orang lain....

Seriously.... aku tak suka diatur2kan... aku tak suka... TAK SUKA...!!
kejap itu... kejap ini........ kejap begitu.... kejap begini.... Kenapa...???

Adakah salah untuk punya impian...?? Tak salah kan.....

Tiada ulasan: