Ahad, 4 Disember 2011

KAHWIN MUDA


Assalamualaikum....

Lama tak menulis kat sini... Maaflah, kekurangan masa untuk mengadap lappy kesayangan nih... Tugas sebagai isteri, anak, menantu, guru dan juga pelajar banyak membantutkan rasa diri aku nak bercerita kat sini... Kalo nak ikutkan mcam2 benda nak cerita... Tapi aku ringkas2kan ajer lah..........

First of all, aku n my hubby Mr.Akim telah selamat menyambut anniversary kami yang ke LIMA... Yup, aku mmg kawin muda.. Umo 23 tahun tu.. kalo ikut mak aku tak de muda mananya... umo 23thn mak aku dah ada aku umo setahun..... Tettt....!!


Kenapa kahwin muda? Kenapa muda sangat dah kawin? Tak menyesal ke kawin muda kot2 ade jumpa yg lagi spesel ke hape ker....? Ini antara contoh2 soalan yg aku terima masa aku nak kawin hari tu...

Tapi aku, sebagai seorang perempuan ISLAM plak tu, of course la nak kawin awal.. First, aku kahwin kerana ALLAH.. Aku tak nak mencemari hubungan kasih sayang kami... Yalah kan, bila berdua2an tu ade org yg ke3 ~Syaitan Laknatullah....

Keduanya - aku yakin suami aku skrg ni adalah jodoh aku fil dunya wal akhirah.... Aku bebas nak kemana2 berdua2.....

dan kalo korang nak tahu jugak, sepanjang kami bercinta sebelum kahwin dulu tak pernah balik lambat selepas pkl 7 petang dan tak pernah jugak tgk wayang bersama2...
(tak macam budak2 zaman skrg ni ~ terlebeh2 berani)
kalo nak ikutkan x de hal pun nak balik lambat or nak tengok wayang together2.... tapi aku yg letakkan batasan... sebab apa? aku MALU.....

Kali pertama tengok wayang betul2 selepas 2 hari kami bernikah, tengok cerita tajuk CINTA lagi.... ngeh3... penyudahnye sampai sekarang kami berdua gila tengok wayang....

Ketiganya - mahukan zuriat dengan lebih awal, konon2nya bila aku dah tua nnti, anak2 aku dah besor... tapi aku redha dengan rezeki yang Allah tentukan... Aku redha dan masih berusaha untuk mendapatkan buah cinta kami, Mudah2an.... InsyaAllah.....

Jadi, nasihat aku kalo dah berkemampuan, kahwinlah... walaupun muda... walaupun ekonomi masih tak stabil ke haper ke... Rezeki Allah ada dimana2... bila kita buat kerja baik pasti Allah akan permudahkan segala laluan kita... Aku bercakap ni atas dasar pengalaman... Aku dgn suami dulu gaji ngam3 jer.... tp Alhamdulillah, cukup je makan pakai hidup jer... Makin sihat lagi... ahaksss.... Bila berkahwin ni jugak selain mengikut sunnah Rasullullah S.A.W, tp kita juga sekaligus akan berdikari dan matang dalam kehidupan...


Believe it or not..... Hahaha


p/s: seronok nak dapat anak buah baru kat sekolah.... hehehe

Tiada ulasan: