Isnin, 9 Mei 2011

Lelah....

2 bulan ni memang terasa sangat penat... Penat dengan tugasan hakiki dan bukan hakiki kat sekolah, tugasan belajar yg x macam belajar PJJ, hal rumah tangga, hal keluarga, hal suami dan diri sendiri.........

Kerja yang ade kat sekolah ni memang menimbun2... Sampai tak terbuatkan... Sampai tak tahu yang mana satu nak buat dulu, report, dokumentasi, fail2, mengajar, menanda buku, ujian, masuk markah... adoi.... Sekarang ni plak sibuk latihan sukan... dengan cuaca di Malaysia ni yang tak menentu adakalanya hujan x berhenti2... atau panas yang sepanas2nya.... memang melesukan badan... habis sengal2 satu badan.... :(

Belajar pulak... memang menensenkan... memadangkan belajor ni secara percuma dan dibiayai oleh kementerian aku ikutkan ajer lah.... walaupun ade 4 subjek semester pertama ni... dan senang2 plak tu (org yang kata senang) aku tetap rasa semput nak score sume subjek nih.... sebabnya aku tak boleh nak catch up lagi atau mergekan waktu belajar dengan waktu kerja... dah tak jalan seiring dah.... aku pun dah pening... pening otak... huhu... aku rasa payah sangat bukannye ape, bila kita tak tahu siapa pensyarah kita, siapa yg jadi moderator forum kita... dengan portalnye yang asyik hang n sangkut2...

merungut ajer kan...?

tapi memang seyes, abila aku masuk UPSI ni ibarat belajar tanpa guru, tanpa panduan... tak tentu arah... nak buat assignment mcmne... nak buat muka depannye mcmner.... tak tahu... blank... out of the blue....


kesimpulannya,


hari ni nak tido puas2...... moga esok bangun dengan lebih ceria dan bertenaga serta bersemangat utk menkalankan sume tugasan yang berlambak2 ni..... :) Amin....



Tahniah buat sahabat Faraneza Zainal Abidin atas kelahiran cahaya mata lelaki baru2 ini.. semoga kehadiran baby lelaki ini menjadi pengubat rindu buat arwah suami mu....

Tahniah juga buat sahabat sekerja.. Nor Baini Yaacob dan Siti Hafizah Saarani kerana kini sudah berbadan dua.... Moga rezaki korang melekat kat aku plak lepas nih.... Amin... :)

Tiada ulasan: