Selasa, 22 Mac 2011

Kisah nye nak jadi student.....

Assalamualaikum...


Impian nak sambung belajar ni dah lama sangat terpendam, since dari first posting... dan cabaran nak sambung belajar masa tu sangat2 lah baaannyaaakkkkk....:(

At first masa baru2 kerja tu, bila nak apply jawapan yang kami (dan bakal suami masa tu) terima masa tuh ~kena tunggu comform n sah jawatan dulu... SO, kami pun tunggulah sampai comform n sah jawatan seperti yang diberitahu....


Second - bila dah sah jawatan....

Second apply n jawapannye pulak ~ kena tunggu sehingga 3 tahun perkhidmatan.... Aduh..! makin panjang la pulak syarat yang ditetapkan.... So, saya dan akim masa tu amik keputusan untuk KAHWIN.....! hehehe... dah nak sambung belajor masa tuh susah sangat.......


Third - bila dah 3 tahun berkhidmat

Third apply n jawapan nye adalah ~ kena tunggu sekurang2nya 5 tahun perkhidmatan baru boleh sambung belajar.... Oh, apakah? Masa ni memang dah fed up sesangat..........




Dan bila dah 5 tahun berkhidmat ....

Macam2 saya dan akim apply.... cakap jer la apa saja program yang ditawarkan oleh KPM (Kementerian Pendidikan Malaysia) semuanya saya apply... tapi semuannya MENDUKACITAKAN......


dan bila PPG (Program Pensiswazahan Guru) ni keluar, dan dapat pulak tuh... saya seronok dan syukur sangat2.... yelah.... perjalanan untuk mendapatkan peluang ni sangatlah susah tidak seperti mereka yang berada dalam bidang selain dari pendidikan.... Aduh......





Saya tak menyesal saya masuk Maktab selepas SPM, walaupun tahu saya cuma akan ada diploma... kerana saya pasti dan saya bangga dengan profesion saya dan saya juga turut berbangga kerana tidak terikat dengan sebarang pinjaman pembiayaan belajar {million thanks to apak yg paksa saya masuk maktab} dan apa yang paling penting ~ saya punya banyak MASA untuk keluarga..........

Tiada ulasan: