Isnin, 3 Ogos 2009

Bengang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hari ni aku bengang gilerrr..... Bengang giler2.... Kenapa????
Ada sorang parent budak aku nih call sek complain aku ni tampar n pukul anak dia sampai pening2.... OMG...!!! Jadi GB n PK HEM pun jumpa directly dgn aku ni untu bertanya mengenai hal ini.......
So, mmg aku admit yg aku mmg pukul anak dia... But, HELLO...!! Aku ni bukannye GILA nak pukul anak orang sesuka hati... Kenapa tak tanya anak dia kenapa aku marah, kenapa aku pukul? Cikgu pun manusia BIASA... Bukannya MALAIKAT... Tak ade hati dan perasaan... SABAR PUN ADA HADNYA!!!!!!!!!!
Buat parents kat luar sana, cikgu-cikgu kat sekolah ni bukannya baby sitter yg nak pampered anak u all, nak belai2 dgn penuh kasih sayang sepanjang jam 7.45 - 1.05 tuh.......... Cikgu sekarang ni terbeban dengan pelbagai kerja.... Fahamilah.......!!! Bila kami ni mengajar, kalau anak2 murid tak mendengar kata, KERJA TAK PERNAH SIAP, suka menganggu pelajar lain cikgu mana kat dunia ni tak marah.... Sekali dua bolehla nak bersabar......
Huh, geram tu la aku.....!!! TENSION tau tak...... Lepas ni ape nak jadi kat anak dia ni aku tak nak ambik port langsung.... Tugas aku mengajar.... Nak buat ke tak nak buat ke....
Hari ni sume kelas aku tanya "Kamu nak cikgu marah kamu untuk jadi lebih baik atau cikgu biarkan kamu untuk menjadi lebih teruk?" dan semuanya menjawab "Nak MARAH..........." See....???? Bagi parents yg x faham itu, budak TAHUN 2 pun paham okay.................
Fahamilah tugas GURU............ Tiada guru yg kat dunia ni yg tak sayang kan anak2 muridnya..... MARAH ITU TANDANYA SAYANG.................!!!!!
P/S: Sori entry yg mengganggu gugat perasaan.....

3 ulasan:

Sir Aji berkata...

takziah wat ko...pe2 pun aku tetap sokong ko mazz...ape yg ko tulis tu satu usaha untuk melepaskan geram...kalu dh lama tumbang dh...huhu...

Nur Mazida Mazlan berkata...

huhu...

kalau la mak bapak ni paham tugas cikgu.....

Cik CT berkata...

mazz...parents ni byk jenis..yg amik tau sgt2 smpai cikgu pun rs annoying, yg langsung tak amik tau smpai cikgu naik bengang...huhu....