Selasa, 20 Disember 2011

Mesyuarat Oh Mesyuarat

Sekolah lagi 2 minggu nak bukak... So, my school dah mula mesyuarat since semalam lagi... Semalam meeting guru kali pertama [ada 7 kali lagi nih], hari ni meeting kurikulum, esok meeting HEM dgn Koko plak.....

Sambung lagi mggu depan, Isnin cuti...

Selasa - meeting Panitia2...
BM, BI, AI, BA, M3 >>>> 8.30 a.m to 10.00 a.m
SN, PSV, KH, KT, PSK >> 10.30 a.m to 12.00 p.m

Rabu - meeting unit2 HEM
Kebajikan, Disiplin, SPBT, Kantin >>>>> 8.30 a.m to 10.00 a.m
Kebersihan, Kesihatan, Keselamatan, RMT, Pengawas >>>>> 10.30 a.m to 12.00 p.m


Nasib baik la Khamis x jadi meeting unit koko....

Senarai tugas aku tahun ni semakin banyak..... besor2 plak tu... takpelah, buatlah sehabis baik... Nak buat mcmner, SAYA YANG MENURUT PERINTAH.... Apo nak dikato..... Hehehe... <3


Kita tunggu senarai tugas untuk esok pulak mcmner..... Ngeh3.....

Sabtu, 17 Disember 2011

My bushuk demam

Demam....

Dah 4 hari demam... Kejap elok, kejap demam... On Off.... Aduyai....

MIL pun demam....

jadilah aku superwoman..... Fuuuhhhhh....

Doakan kedua2 insan yang ku sayang ini cepat sembuh dan pulih seperti sedia kala....

p/s: berita baik setelah menunggu 10 tahun.... congratsss to kak elie.... hehehe

Wishing List for 2012 Part II

Haluuuuu......

Okey sambung dari entry yang lepas....

6. Kereta


Hurmmm... memang dah ada kereta... MyWaja tu...n of course yg paling byk berjasa dalam membimbing aku hal ehwal pemanduan dulu... MyCharade... Tapi rasa2 mcm nak pakai keta auto jer..... hajat dihati mcm tingin nak pakai Myvi ke.... Kalau ade rezeki lebih tingin jugak nak pakai Swift... wink..wink.... hehehe.... InsyaAllah.... Hajat ni bergantung pada gaji baru tahun depan... Ngeh3.....

7. Kurussssss.....

Hehe.... Ni memang tiap2 tahun pun nak..... Wahahaha.... Sejak kawin nih, badan asyik naik ajerr.... dah mcm haper dah.... Asyik masak n makan.. tak pun tag line jalan2 cari makan tu kena lucut 50% kot tahun depan...???

8. Rumah

Buat masa sekarang ni, aku duduk dgn MIL... Eventho rumah tu rumah MyHusband... (atas nama je la.....) Teringin sangat nak duduk rumah sendiri... Nak deco rumah sendiri.... Nak buat rumah cantik2.... Feel free at your own home.... Tapi apa nak buek.... Kita kan is3 jer... Kena ikut cakap suami......

9. Umrah

Sepatutnya pergi hujung tahun ni... Tapi disebabkan kesukaran mendapatkan VISA, (sebenarnye x de rezeki kot...) jadi postpone tahun depan... InsyaAllah... Semoga aku dan sekeluarga dapat menjadi tetamu di rumah ALLah tahun depan.... Amin...... teringin nak bermunajat dan berdoa di Tanah Suci Allah.......

10. Lebih Baik......

Ingin menjadi lebih baik dari segala2nya.... Dari segi sebagai seorang Islam, isteri, anak, menantu, guru, murid dan lain2nya..... InsyaAllah........ Paling utama menjadi Hamba Allah yang lebih taat kepada segala suruhanNya...... InsyaAllah.... Amin.....

Selasa, 6 Disember 2011

Wishing List 2012

Bunyik mcm ngande2 plak kan....

My 2012 wishing list....

1. Anak

Siapa yg tak nak anak kan...? Setiap hari aku berdoa agar aku dikurniakan nikmat untuk menjadi seorang MAMA, InsyaAllah... Doa2kan....

2. New Laptop

Alhamdulillah, ini dah dapat awal... Kira pre new year gift utk diri sendiri... Oklah kan... Takdela canggih mana pun, janji boleh buat keje.... My new lappy will be in RED... Hikss....

3. Almari

Al-maklumlah kan, bila org x de anak ni... Duit habis kat diri sendirik jer... Jadi baju sgt banyak2... Tuntutan kerja pun memerlukan baju yg banyak... Hehehe.... jadi nak almari baru nak tampung muatan yg dah berlebehan... Haha... Dah survey... tp mcm rugi plak beli almari je.. lagi murah kalau beli one bedroom set... nak buat hape katil banyak2...???

4. My husband tukar sesi pagi

Hehe... ni mmg tiap2 tahun nak... Boring ooo bila chenta hati keje petang, aku plak keje pagi.... aku la yg bosan petang2 tak de ape nak buat.... layan tv jer la... kalo cik abg aku ni keje pagi, petang2 leh la nak borak2, nak gaduh, jalan2 ke... hehehehehehe

5. Mesin Pengisar Tefal...

Senang nak masak... I kan suka masak... hahaha


Ada banyak lagi... nanti lah sambung.... tak de idea dah ni.....

Ahad, 4 Disember 2011

How I fall in love wif HIM

Tema kasih sayang plak hari ni..... Hahaha


Okey.... Suami aku ni seorang yang pemalu.. Ala2 comel gituw... Yang penting skali sangat2 memahami aku yg Minah Brutal masa tu .... hehe....

Kami berkenalan masa sama2 menuntut di Maktab Perguruan Islam, Bangi.. Januari tahun 2002... Masa tu memey la sangat kereksss.... Macam poyor je mamat nih... Sama2 membenci... Itulah, orang2 tua dah kata jangan benci org sgt nnti kita syg gile plak kat org tu.... HuHu...

Sepanjang tahun 2002 tu kami juz become like best friend... Takde feeling ape2 pon.. because? Masing ade orang lain...Bila clash, barula kami jadi rapat and become a couple....

Tapi masa tu perasaan tu belum kuat sangat... Org cakap apa erk? Kiranya belum cukup kukuh lagi la loveship kitorng masa tuh... (padehal masa ni dia mmg sayang gila kat aku, aku je buat bengong).....


Allah tu Maha Besar..

Kelas kami berdua bergabung untuk satu projek Rekreasi Matematik kat Sungai Congkak.. And...
Di suatu Subuh yang hening, ketika aku menjadi makmum solat Subuh... aku rasakan Imam kali ni bacaannya sedap sangat2... menusuk ke jiwa dan kalbu... Bila selesai je solat, aku ye2 je la mengintai sapela yg jadi imam Subuh tu tp x nampak...
Imam baca doa, panjang, syahdu dan menusuk jiwa...

Bila selesai je, bila pandang pada imam tu, rupanya suami aku.... Terharu sangat2... bangga pun ada... dan aku yakin sangat ini lah jodoh yang telah ditentukan oleh Allah....

Hehehe....

Amacam, terharu tak...?? Citer ni takde sape pun yg tahu cuma teman2 rapat jer tahu... Kali ni saja nak kongsikan sempena minggu anniversary ni.....

I love you more than words....

KAHWIN MUDA


Assalamualaikum....

Lama tak menulis kat sini... Maaflah, kekurangan masa untuk mengadap lappy kesayangan nih... Tugas sebagai isteri, anak, menantu, guru dan juga pelajar banyak membantutkan rasa diri aku nak bercerita kat sini... Kalo nak ikutkan mcam2 benda nak cerita... Tapi aku ringkas2kan ajer lah..........

First of all, aku n my hubby Mr.Akim telah selamat menyambut anniversary kami yang ke LIMA... Yup, aku mmg kawin muda.. Umo 23 tahun tu.. kalo ikut mak aku tak de muda mananya... umo 23thn mak aku dah ada aku umo setahun..... Tettt....!!


Kenapa kahwin muda? Kenapa muda sangat dah kawin? Tak menyesal ke kawin muda kot2 ade jumpa yg lagi spesel ke hape ker....? Ini antara contoh2 soalan yg aku terima masa aku nak kawin hari tu...

Tapi aku, sebagai seorang perempuan ISLAM plak tu, of course la nak kawin awal.. First, aku kahwin kerana ALLAH.. Aku tak nak mencemari hubungan kasih sayang kami... Yalah kan, bila berdua2an tu ade org yg ke3 ~Syaitan Laknatullah....

Keduanya - aku yakin suami aku skrg ni adalah jodoh aku fil dunya wal akhirah.... Aku bebas nak kemana2 berdua2.....

dan kalo korang nak tahu jugak, sepanjang kami bercinta sebelum kahwin dulu tak pernah balik lambat selepas pkl 7 petang dan tak pernah jugak tgk wayang bersama2...
(tak macam budak2 zaman skrg ni ~ terlebeh2 berani)
kalo nak ikutkan x de hal pun nak balik lambat or nak tengok wayang together2.... tapi aku yg letakkan batasan... sebab apa? aku MALU.....

Kali pertama tengok wayang betul2 selepas 2 hari kami bernikah, tengok cerita tajuk CINTA lagi.... ngeh3... penyudahnye sampai sekarang kami berdua gila tengok wayang....

Ketiganya - mahukan zuriat dengan lebih awal, konon2nya bila aku dah tua nnti, anak2 aku dah besor... tapi aku redha dengan rezeki yang Allah tentukan... Aku redha dan masih berusaha untuk mendapatkan buah cinta kami, Mudah2an.... InsyaAllah.....

Jadi, nasihat aku kalo dah berkemampuan, kahwinlah... walaupun muda... walaupun ekonomi masih tak stabil ke haper ke... Rezeki Allah ada dimana2... bila kita buat kerja baik pasti Allah akan permudahkan segala laluan kita... Aku bercakap ni atas dasar pengalaman... Aku dgn suami dulu gaji ngam3 jer.... tp Alhamdulillah, cukup je makan pakai hidup jer... Makin sihat lagi... ahaksss.... Bila berkahwin ni jugak selain mengikut sunnah Rasullullah S.A.W, tp kita juga sekaligus akan berdikari dan matang dalam kehidupan...


Believe it or not..... Hahaha


p/s: seronok nak dapat anak buah baru kat sekolah.... hehehe

Selasa, 23 Ogos 2011

Luahan rasa hati....

Sapelah yang tak teringin duduk sendiri, merasa susah senang sendiri... Maksud sendiri ini dirujuk kepada suami dan isteri..... Sangat teringin.......... Tapi aku juga faham, suami juga punya tanggungjawab besar yg harus dipikul dan digalas... Dek kerana adik beradiknya melepaskan tanggungjawab diorang kepada suami aku nih.... Huh... Memang geram... =(


Aku sayang suami aku ni... Sayang sangat.... Macam3 dah kami lalui bersama.... dah nak masuk 5 tahun usia perkahwinan kami ni... Walaupun kadang kala bergaduh sakan... tapi hati tetap sayang.... tapi ialah, bila dah duduk serumah dgn org lain (meskipun family sendiri) tapi ialah, aku kan orang luar.... walaupun punya taraf sebagai seorang MENANTU, tetapi aku masih lagi org luar sampai bila2....


Susahnye lah..... aku sedaya upaya berusaha memuaskan hati semua orang yg ade.... Menyenangkan semua orang supaya selesa.... walaupun meskipun kadangkala aku sentiasa bimbang akan melukakan hati keluarga aku sendiri..... Entahlah..... Bak kata orang "dekat bau busuk... jauh bau wangi"....

Aku terima jika hidup aku ditakdirkan sebegini, tapi aku juga seorang manusia biasa yg kepingin menganyam pelbagai angan2...... Tapi apakan daya.... Hidup ini bukan aku yang menentukan... Segalanya ditentukan oleh Allah, dan selaku hambaNya - aku redha dan pasrah dengan ketentuan ini.....

Apa pun aku bersyukur kerana telah dididik dgn jati diri yg kuat, semangat yang tinggi dan berani menegakkan hak dan keadilan.... Terima kasih tak terhingga kepada mama n apak dgn didikan mereka ini... kerana hasil didikan mereka ini membuat aku masih mampu bertahan dalam menempuh segala dugaan... Alhamdulillah..........

YA ALLAH....

Aku hanyalah seorang hambaMu yang lemah dan tidak berdaya.... Ampunkanlah segala dosa2 ku, suami ku, ibu dan ayah ku, ibu mertuaku, seluruh ahli keluargaku, para guru ku....

Berkatilah jalan hidup ku ini Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala cabaran ini.... Aku redha dan pasrah dengan segala ujian dan dugaan yang Engkau berikan....

Lindungilah aku dari segala hasutan2, hasad dengki dan tipu daya dunia.....

Sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Mengetahui lagi Maha Mengerti.............


Amin Ya Rabbal Alamin..........





p/s: aku sayang suami aku.... !!!!

Ahad, 21 Ogos 2011

Kurang Sihat

Hari ni dah 21 Ramadhan... Sekejap je kan...?? Skrg ni ade kat KL, rumah abg ipar di Kampung Pandan...


Agak kurang sihat beberapa hari ni.... Mulut asyik nak loya je.... Hidung plak yg sememangnya sensitif dgn bau2an bertambah2 lah sensitip nyerrrr...... Nak jadikan citer... Semalam iftar kat sini, makan mcm bese la kan... Tapi dah mula rasa x sedap badan... [ kalau rasa x sedap badan sebab pregnant kan, best...?? =( ]

Pkl 9.45 malam, gerak dari sini pegi ke Uptown Danau Kota.... Nak pegi kejap je... tapi mencari parking mcm tutttttttt..... Masa ni dah pening2 lalat dah.... Aku dh sound kat Mr. Akim yg wife dia ni nak muntah...... Lepas sejam lebih round2 cr parking, akhirnya jumpa... dan tanpa melengahkan masa..... buwekkkk................ Habis kosong giler perut..... =(

Nak berjalan pun x de mood... dengan sesak giler... nak cari barang pun dah x best....


Pagi ni, muntah lagi... habis isi perut makan sahur tadi........ =(




p/s 1 : aku demam mmg cenggini, nak muntah ajer..... harap2 boleh la bertahan pose hari nih...

p/s 2 : kecik hati dgn seseorg.... sekian....

Jumaat, 12 Ogos 2011

Di paksa beribadah....

Okey... kali ni nak cerita apa hukumnya apabila kita merasakan diri terpaksa dan dipaksa untuk melakukan satu ibadah sedangkan seharusnya atau lebih tepat sewajibnya kita ni kena ikhlas dalam mengerjakan ibadah.....??

Hurm.....

Dah pening...?

Susahnya jadi cikgu...
Mudahnya berkata2 "Korbankan sehari berbuka puasa bersama keluarga dgn berbuka puasa bersama anak2 murid"

Kalau setakat iftar sahaja - ok tak ade masalah...
Solat Tarawih - lagi x de masalah....

Tapi bab


Qiamullail dan bersahur.... - ini agak bermasalah...

(Bukanlah masalah ape sangat, cuma dari 50 org guru yg ade, for sure x sampai 50% pun yg akan hadir dan terlibat secara langsung.... Alih2 dok muka yg sama ajer yg buat kejer....)


Adoi... Kalau dulu statement ni akan keluar " ala... anak dara... boleh je nak bermalam kat sekolah... bujang, ape nak kisah kan...."


Sekarang ni plak bila dah kawin, statement ni pulak "alaa.... belum ade anak lagi... bukannya nak buat susu, salin lampin ke hape ke.... ape nak disibukkan....."

Yang menjadi kegeraman dan kemarahan aku dan cikgu2 lain ni, program ni hanya dibincang dan diputuskan oleh org atasan tanpa berbincang dgn cikgu2 yg terlibat.. terutamanya guru pend Islam dan guru tahun 6.... Tetiba je, dpt flyers bg tau ko jd ajk ape...... dush....!!!!!

So, kesimpulannya, stigma masyarakat memang x boleh nak diubah.. Suka memandang dan mencari kelemahan dan kekurangan org lain utk kepentingan diri atau lebih tepat untuk melepaskan diri sendiri....


Sekian...


p/s: mode : serba salah