Memaparkan catatan dengan label holidays. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label holidays. Papar semua catatan

Khamis, 28 Februari 2013

Jalan2 Hat Yai

Perjalanan 2 hari 1 malam... Kami pergi berlima.. Aku, encik hasben, apak, mama n nazhan... Gerak pagi Sabtu dr Ipoh dlm pkl 7 mcm tu... Then smpi Bkt. Kayu Hitam nyer exit dlm tghari mcm tu... Sebelum tu make sure ade preparation dr segi passport or border pass, geran kereta ~ original n fotostat, gps n full tank minyak kete ~ sbb minyak kete siam mahal...
Secara keseluruhannya mmg best.. Makanan yg mewah n murah... Paling best tengok makanan yg dijual kat Klang Hae Floating Market... Hehe.. Barang2 kraftangan pun byk... Buah mangga yg siap potong pun murah n bannnyaaaakkkk... Hehe... Buah dokong n manggis rm5 utk 3 kilo.. Mmg borong sakan... Sbb mama peminat tegar buah dokong... Aku x suka.. N x makan pun....
Hotel aku booking siap2 via agoda.com jer... Bilik sgt besar n luas.. Toilet A++ .. Paranoid sket dgn tandas yg tutttt....2 bilik standard dlm rm130 jer... Siap ade parking lot.. Dkt dgn restoran halal..
Memang nak datang lagi if ade kesempatan... Sbb x puas berjalan hr tu... Nasihat utk org yg nak pergi kena study betul2.. Supaya x pening... Hehehe... Jom jalan2....!!!

Sabtu, 13 Jun 2009

~CAMERON HIGHLANDS TRiP~


Sebahagian ahli rombongan.....


Isn't she adorable.... She is Nur Juani Hayyan.... Lin's daughter.....


My BIG family......


This is ANGAH...My cousin... Ramai sedare selalu terkeliru dgn kami, they said we're alike...
Are we???


I LOVE HIM.....



BUnga sejambak ini kalo kat KL dah berape daa.... Kat CH ni baru RM35, itu belom tawar menawar lg....



FLIP FLAP.... RM8... Rata2 keta kat CH sume ade binatang nie..... murah la beb!!


8 - 9 June 2009
A trip to CH... 4 star 4 Arabella Apartments....

Isnin, 18 Mei 2009

26th birthday's celebration.....

free glitter text and family website at FamilyLobby.com
Yup... yesterday was my 26 thbirthday.... and happy birthday to me.... again!!

There were a lot of things and activities happened to both of us... (MY TOMEI n ME).... It' started on the afternoon Satrurday... which we went to BUKIT TINGGI, PAHANG..... There are a lot beautiful scenery... Sangat2 cantik.... Puas la kedua2nya berposing sakan sambil bergambar.....
After that, we went to pekan BENTONG.... Juz pusing around the town... Looking something that we also dunno what is it... Last2... ternampak iklan roti john @ kebab yg mcm sedap.... But, it was very good taste... Rasa mcm nak makan double.... huhu....
Then, after BENTONG, we went to KL back... pusing2 jalan KL ni, tengok lampu sana sini..... n hang out to KLCC.... tak de la lama sgt lepak kat sini, sbb nya bdn dah penat sgt2..... tak larat dah... My tomei2 ajak beli kek di Secret Recipie.... Mula2 nak beli one whole cake, tp mcm besar sgt... sape nak makan???? Jadi juz bought 4 slices of cakes wif different taste.....
Balik tidur di rumah my aunt at Taman Permata.....
Early on the birthday morning.....
Pagi2 lg husband dah kejut.... We had a heavy breakfast ~nasi lemak wif sambal paru~.... We went to IKEA... sebenarnya nak cari periuk kat sini.... plus cari hadiah utk acara tukar2 hadiah masa sambutan hari guru nanti....
Lepas gi IKEA we went to ONE UTAMA.... Tengok wayang... ~i love you, man~... citer ni best!! straight forward... n only 4 18's over.....
After OU, my husband surprising me to SUNWAY PYRAMID... aku nak buat pengakuan kat sini, the last time ever aku datang SP ni masa form 3~rombongan kelas 3 Rushd~ iaitu 11 years ago.... lepas tu memang x dtg2 dah.... mcm jakun jerk...... memang happy sesangat.... pusing sana sini, tgk org main iceskating ~jatuh bergolek2~ makan popiah... jalan lagi......

Lastly..... we went to RESTORAN IKAN BAKAR JERAM..... sambil tgk sunset view kat sini..... makan sambil tak hengat dunia.........

Apa pun. it was a very beautiful day... memang seronok ape jua yg nak buat, nak dibeli semuanya ku buat....!!!
For my sayang....
Thank you for the gift ever......
Thank you bawak honey jalan2 smpi sakit2 belakang ;)
Thank you for all the surpreises......
Thank you for loving me this much......
Thank you for everything.....
I love you, sayang.....

Ahad, 3 Mei 2009

Holidays Over

Well, hr ni hari Ahad... di saat ini Ipoh tgh hujan renyai2.... pagi yg sejuk dan mendamaikan.... Cik Akim hr ni keseorgn ke LOKEN... Aku? Malas nak berhimpit2 dengan lautan manusia yg ramai.....


Sekejap je masa berlalu.... Tau2 dah hari Ahad.... Nak kena packing brg2 nak balik.... Malas tul La..... Tak sabar nak tunggu next school holiday 31hb mei ni... nak lepak puas2 kat rumah.....


Ipoh tetap di hati ku.....





.....sindrom sakit di belikat dan di tulang pinggul semakin menjadi2..... bila diurut wif mesin massage... asyik sendawa angin smpi termuntah!!!.....

Selasa, 31 Mac 2009

HOLIDAY@BUKIT TINGGI, PADANG Part 2

BERSAMBUNG.......





ni keta kuda.... mmg la keta kudakan... salah satu dari tarikan diorg... Nak dijadikan citer, sume kuda2 ni matanye ditutup dgn tujuan kuda ni x takut dan x tahu smpi sejauh mana kuda2 ni dah berjalan.... Sian.........

Masa ni dekat tempat belajar sulama Hajah Rosma... org sini mmg belajar buat sulam ni kat sini... yg tgh dibuat ni namanye sulam goyang@ayak.. memang susah... kerana menuntut kesabaran yg tinggi dan memakan masa yg sgt lama antara 2 - 4bulan...
tak lama lg kat Kelantan pun ade telekung sulam goyang ni. Masa kami berkunjung ke sana, ada org2 Kelantan yg tengah berkursus... Kiranya usaha sama antara Indon n Malaysia...
Telekung sulam goyang ni memang mahal... Klu yg paling sikit sulam dan yg bese2 ni klu kat KL dlm RM100++, tp kat sini dalam RM50++ jer... murahkan???
SO, aku pun memborong gak telekung2 ni, utk diri sendiri, MIL, dan kengkawan yg mengirim....

Bila dah balik Malaysia, rugi plak tak beli byk2......



This time kat salah satu kilang kopi yg terkenal kat sini... Uniknya ade serbuk kopi ni dicampur dan diadun dgn kulit kayu manis. Kulit kayu manis ni diorg tanam sendiri..... Sambil2 melawat kilang tu, kitorg bleh minum kopi FREE... huhu... yg best lg adelah PISANG SALAI.... sgt SEDAP...... pun mkn free disini... beli jgklah utk dimakan sendiri....


Dinner TIME!!! Tengoklah lauk2 nyer... byk gilerr kan... Huhu......Mcm nak makan 10 org.... huhu... Kebesaran diorg ialah KERBAU, ok....


dihadapan Istana Puteri Lindungan Bulan.....
Secara keseluruhannya semuanya menyeronokkan, x ada bezanya dgn Malaysia, maklumlah kita ni kan serumpun... Buat kengkawan yg nak kesana sgtlah disyorkan.... Campur tolak segala baru RM600 seorg... sgtlah berbaloi..... Duit sini sgtlah berbeza, kita kan lagi KAYO... huhu.... Rp.1000 = RM0.32...
So, bayangkanlah kekayaan itu..... Rp.1 juta = RM320.00, shopping sakan....!!! brg2 kat sini lg murah, contohnye adik aku beli jaket hitam ala2 balazer gitu... klu kat pertama kompleks harganya RM85.00 tp kat sana RM45.00, tambah lagi RM5 bleh beli dua..... Mak sedara aku plak beli jubah dgn sulam2an, klu kat KL paling busuk pun RM70, tp kat sini RM30 je, ok!!!
Jom kita shopping di sana...........!!!

sila lawat sini utk tgk gambar lg...

HOLIDAY@BUKIT TINGGI, PADANG Part 1






Cuti pertengahan penggal yg lalu, mama belanja a trip for a family ke Bukit Tinggi, Padang, Indonesia... Well, the 1st plan nak ke KK, Sabah, Tp bila da tambah tolak, lebih murah ke Negara INdon ni dari ke negara kite sendiri....










Ahli2 rombongan Cik Kiah..... From left Mama, Apak, Nazhan, Nazmi, Aku dan Najib... My husband? Missing in action... huhu...






Kami telah memilih menggunakan Pakej Raunsumatra.com .. so far the cheapest and the best... overall dlm RM37o/pax for 4 days 3 night... Siap sume skali la kiranya.... Jika ade yg nak kesana sgt disyorkan kerana tempatnye jauh dr segala kesesakan... aman... dan semestinya kerana kita adalah JUTAWAN disana.... kui..kui..kuiii....

Antara masjid yg ada di Padang... Masjid kat sini sgt la banyak sbb daerah ni 95 % adalah ISLAM

First day.... Bertolak ke LCCT jam 5.30 pagi.. sampai airport terus kelam kabut solat subuh sbb flight pukul 7.30 pagi... last2 delay ke 8.15 pagi....









Sampai di Airport Minangkabau Padang jam 9.45 waktu Malaysia jam 8.45 waktu tempatan...

Kat Lembah Anai... Aldi cakap klu pake air ni buat cuci muka bleh muda 5 tahun...

Terus bertolak ke BUkit Tinggi yg memakan masa selama 2 jam... didalam perjalanan kami singgah di Lembah Anai.. Air Terjun yg sgt cantik dan betul2 berada ditepi jalan.... Jalan raya kat sini dipanggil lebuhraya, walhal sama macam jalan kampung je kalau kat Malaysia nie.... Air nye jernih, brsih dan mendamaikan... Cuaca agak panas area Padang ni sbb dekat dgn pantai.... P

Bumbung restoran tu.... Minangkabau beb.....

Mama n apak kat depan restoran .... Ntah ape la adik aku yg tangkap


Makan tengahari kat kedai Pak Datuk, 4 star... kat sini banyak makan nasi... nasi diorg dari Beras BUKIT... sedap dan tak muak... ade banyak lauk dlm 12 pinggan lauk...... Org sini klu makan nasi x minum air manis... minum air kosong jer.... huhu....

Roti canai... Very unhealthy....... byk sgt minyak...



Tengokla muka aku yg ghairah nak bershopping.... HUHU... Ni adalah kedai 1st yg dibawak oleh Aldi... tapai aku tak le membeli sgt... sbab baru first day kan.... AKu cuma tengok2 jer... Survey harga gitu.....

Okeh, Sambung next entry.. dah pening nak edit gambo......







Jumaat, 20 Februari 2009

back to back

petang ni nak balik ipoh...




but, mungkin malam.....




My hubby ade meeting PIBG malam2 plaks....