Sabtu, 11 September 2010

Salam Aidil fitri.



Alhamdulillah, syukur kerana berupaya menyambut hari lebaran bersama keluarga tercinta dan kali ke empat bersama suami yang tercinta......



Persiapan...? Biasa2 sahaja..... Kuih raya pun buat 4 jenis jer... Selebihnyer beli jer...... Baju raya...? Adelah sikit2.... itupun kira jamak skali jadi baju kerja..... huhu.....


Sehari sebelum raya, kami pulang ke kampung sebelah apak @ Teluk Bakong, Parit... Masak lemang, rendang, nasi impit, kuah kacang, sup tulang n kari tulang juadah hari itu.....

Keesokannya pulang ke Tapah Road... Beraya di kampung sebelah mama @ Tapah Road... Syok dapat jumpa sepupu2 yg happening dan giler2... Tak lupa jugak sempat bergaya sakan untuk bergambor.... Hahahah....


Apapun, buat semua sahabat handai dan taulan....

Selamat Hari Raya Aidilfitri....

Maaf Zahir dan Batin.......


Sabtu, 14 Ogos 2010

salam ramadhan.......

salam sumer.....  selamat menyambut ramadhan Al-Mubharak.... semoga kita diberi kesempatan untuk menunaikan kewajipan ini.... moga ibadah kita diterima Allah hendaknya...., InsyaAllah....        

Isnin, 2 Ogos 2010

Hari ini hari Isnin....

Hari ini hari Isnin.......... Lalalalal.......

Rabu, 21 Julai 2010

Jauh kaki aku melangkah....

Semenjak dari kecil lagi mama n apak selalu bawak aku dan adik beradik berjalan... Seluruh semenanjung ni dah puas mama n apak bawak kami adik beradik.... Syukur sesangat2.... Hehe.. Tak macam adik beradik sepupu yg lain... Ada yg dah besar panjang baru la gi Cameron, Genting... Huhu....

Bila dah semakin mengenjak dewasa, hobi sekeluarga ni semakin menjadi2... haha.... Mama jangan marah erk.... Sekarang ni dah jadi satu kegilaan atau satu obsesi.... Hehe...

mama n apak jangan cakaplah kan.... Beijing, Ho chi Minh, medan, Bukit Tinggi... yang akan datang ni Guilin plak... tpi yg penting haji dah ditunaikan barulah berjalan sakan... itulah motto mama and apak... hehehe


Ok.... Moral of the story, sebenarnya aku ni tengah planning nak gi Bukit Tinggi, Padang lagi kali yang ke TIGA bulan TIGA tahun depan.... hehehe. Kali ni nak bawak geng2 sekolah plak... HeheheH....


InsyaAllah... doa2kan perancangan ini menjadi yer...... Saja seronok bawak kengkawan gi jenjalan....

Rabu, 14 Julai 2010

Khasiat Memeluk Isteri.....

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun.
Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.

``Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari
kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.

``Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,'' katanya ketika memberi syarahan bertajuk "Perkahwinan dan Seks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit" di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang di sini hari ini.

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah S.A.W.
Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

``Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,'' katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.

Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.

``Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri,'' kata Fadzilah.

P.s: ada sebabnya Nabi SAW menggalakkan umatnya berkahwin ... ;)
dan sangat berbangga kerana hari2 Mr. Akim mesti peluk sy.... hehehehehehe

by Guru Kita @ Facebook

Khamis, 20 Mei 2010

Da' ring.......!!

I Love Him.... , I do......


Ni gambar lama, our 1st raya as husband n wife...... but i LOVE this picture..... This was the moment we're deeply in LOVE....... Sekarang ni pun still deeply in love jugak....... I miss this moment.......

To my dearest hubby, (if u read this)
I love you, no matter what happens I still love you..... Eventhough sometimes I was cried or hurts, I still love you....... You're the one and the only man I LOVE, InsyAllah....

TAK ADE TAJUK

Saya sayang suami saya.....................................................!!!!!!!!!!!

Duhai hati...........

Duhai hati.....

Kuatlah duhai hati..... Ada banyak lagi cabaran dan dugaan yang akan kau tempuhi lagi.....

Duhai hati............

Sabarlah duhai hati..... Masih panjang lagi perjalanan yang akan kau lalui.....

Duhai hati.....................

Aku mohon maaf dari mu kerana aku sering biarkan engkau kepanasan dek kerenah aku............

Aku berjanji akan cuba sedayanya untuk melepaskan segala kekusutan dan kecelaruan ini berlalu.........................

Selasa, 11 Mei 2010

Salam semua.....

First of all....

Lama sungguh tak berkata2 kat dalam blog ni.. Penuh dah kot sawang2.... heheh..... Fuuhhhh......


Apa pun, aku masih lagi dikurniakan nikmat untuk bernafas di bumi Allah yang luas ini... cuma aku sekarang ni dilanda sedikit masalah, dugaan yang dah berlanjutan selama lebih 3 tahun yang aku baru tahu baru2 ni..........

Apa jua yg berlaku, biarlah aku saja yg mengetahui.... Entahlah... susah menjadi diri sendiri......

Mohon aku dari teman semua, doakan lah aku agar aku mampu untuk bertarung dan menghadapi dugaan ini..... Berat sungguh dugaan ini yg aku tak tahu mampu atau tidak untuk aku teruskan lagi...........


Sungguh, aku tidak tahu apa lagi yang aku harus lakukan.......


Ya, Allah.... Bantulah HambaMu ini.............